Sunday, January 31, 2010

Unexpected person

-sigh-

Banyak perkara berlaku. Dalam setiap detik macam-macam boleh berlaku. Kalau la saya boleh coretkan semua, saya ingin kongsikan. Tapi dalam banyak benda…biarlah ia rahsia. Untuk sesetengah perkara, kalau nak hilang biarlah hilang selama-lamanya.

Saya masih ingat gurauan kawan-kawan saya dulu. Katanya saya seorang ‘unexpected person’. Orang yang sering membuat ‘unexpected unfamiliar decision’. Benda yang amat jarang orang buat, saya buat. Sekali fikir rasa nak gelak, sekali fikir rasa macam menyesal, sekali fikir rasa itu kelebihan, sekali fikir rasa macam kesunyian, bukan sekali fikir dah kalau berkali-kali camtu. But by the end the day, saya sendiri yang berdepan semua benda tu, maka saya mesti berani dengan keputusan saya.

Dan minggu ini saya buat keputusan diluar jangka lagi. Apa keputusannya? Saya keluar separuh kaki di bidang saya sekarang, dan masuk sebelah kaki ke bidang lain. Minggu depan, formally khamis ni 4/2/10, saya akan masuk ke dalam lapangan pendidikan.

Banyak pertimbangan diambilkira, dan akhirnya inilah keputusannya. Sepuluh jari saya ini saya susun andai ia tidak dapat memenuhi impian sesiapa. May God bless us. Mak ayah...i'm sorry...doakan saya ye.