Sunday, January 31, 2010

Trip

 Minggu ni boleh dikatakan minggu trip je. Ke situ ke sini..bermusafir

27hb lepas ke Kota Bharu. Lebih tepat lagi ke Pasir Puteh. Bertolak malam ke sana. Selesaikan urusan di sana, dan malam tu 28hb terus balik Alor Setar. 2 hari tdo dalam bas. Mana la nak lena. Mata merah kuyu dan layu. Sleep debt la katakan.

Then malam esok 1/2 plannya balik KT. Pun balik hari juga sebabnya malam tu 2/2 dah nak balik Alor Setar semula. Ada lagi urusan kat Alor Setar ni yang belum settle. Ikutnya tak nak dah mai sini.

2/2 malam tu pulak plannya nak ke Kelate lagi. Tapi kali ni…pindah terus di sana. So dekatlah Kelate dengan Tganu pahni. Boleh balik kampung sokmo. Dan bila dah di Kelate nanti, aku akan terperuk di kawasan dalam sikit. Maybe peluang ber-uzlah kot…haha. Masa kali pertama pergi hari tu pun dah rasa macam duk kat Sabah Sarawak je…padahal lalu ikut hutan sikit je.

Moga tugas-tugasan ku sebagai salah seorang warga pendidik di sana diberkati Ilahi. Aku akan menimba pengalaman baru…salah satu cita-citaku masa kecil dulu. Kan kini aku dapat merealisikannya….syukurlah…

Apa skop tugasku nanti? Next posting….

No comments: