Tuesday, November 11, 2008

Mengecewakan atau dikecewakan, menyedihkan atau disedihkan


Malam tadi hujan renyai-renyai. Kilat pun sekali sekala menerbitkan auranya. Cuma tidak ditemani guruh. Sebenarnya sudah beberapa hari cuaca kat sini tidak menentu.

Malam tadi jugalah aku telah membuat keputusan yang getir. Agaknya lebih getir dari exam yang aku tempohi sekarang. Kasih yang terbina semenjak 8 Ogos 2007 lepas, aku tamatkan pada pukul 10.07 malam tadi. Keputusan yang berat namun terpaksa dibuat juga. Sukar hendak melafazkannya, namun begitulah kesudahannya.

Laut mana tidak bergelora, bumi mana tidak ditimpa hujan. Mudah-mudahan aku dikuatkan semangat untuk menempuh hari-hari mendatang. Mudah-mudahan aku kembali sebagai aku.

”Di mata ku, diri ku...Siapa pun daku”

Titipan doa kepada dia semoga dikuatkan semangat jua. Tinggallah memori dalam memori. Namun seperti biasa, hatiku tetap berbicara ”Tiada potret seindah kenangan”. Sejarah dijadikan sempadan dan pengajaran.

No comments: