Monday, May 30, 2011

Itulah aku..yang telah..kau s.a.k.i.t.i


Itulah aku….

Aku yang terima mu dengan sepenuh hatiku
Menyambut kedatanganmu buat kali pertama
Yang awal-awal dulu membawa kamu pusing-pusing di Terengganu
Yang memberi kamu kasih sayang pada tika kau sendirian
Yang belanja kamu makan tika masanya
Yang turuti kemahuanmu itu ini
Yang tahan dengan sikap perangaimu
Yang mengajarmu serba sedikit ilmu dan kemahiran
Yang mendidikmu menjadi lebih berguna
Yang balik pulang bersama  ke terengganu
Yang menenangkan mu tika memujukmu dalam marahmu
Yang menghantar mu ke klinik dan merawatmu tika sakit
Yang menasihatimu solat kerana kewajipanmu
Yang sarankan mu bercakap sopan dan baik
Yang menemani mu tika bosan
Yang memberimu tempat tika itu
Yang memujukmu tinggal di sini tika mu rajuk lari
Yang memberi sentiasa peluang tika kau membuat kesilapan meskipun amat besar
Yang bertolak ansur atas sikapmu yang macam-macam
Yang membelamu ketika di soal orang pejabatku
Yang mengeluar belanja untuk keperluanmu
Yang menyediakan apa yang termampu sebagai memenuhi keperluanmu
Yang menjadi tempatmu bercerita zamanmu
Yang menjadi tempat kamu lepaskan geram
Yang berusaha demi pelajaranmu
Yang dengar akur bila kamu tengking marah
Yang menerima maki hamun hina sepak terjang
Yang menjaga mu tika kamu tiada sesiapa

Aku tak minta apa-apa
Cuma satu….hormati aku walaupun tidak dapat hargai aku…
Meskipun bukan sebagai pilihanmu…tapi aku ada jiwa ada rasa ada usia..

Itulah aku….yang telah kau sakiti…
Ku serahkan segalanya kepada Tuhanku untuk adili

P/S: Aiiii...jiwang la pulop...BILA POTRET TIADA MAKNANYA LAGI

No comments: