Monday, November 16, 2009

2 Feb 1981

Sambil-sambil menaip, sempat juga termenung merenung diri dalam realiti. Ooo…memang dah berusia aku ni. Dalam seusia aku ni, agaknya apa la yang telah aku buat, apa la yang telah aku capai, apa la yang aku sumbangkan.

Malu rasanya nak bandingkan diri dengan tukang sapu sampah atau pencuci lantai atau sesapa jelah. Kalu tukang sapu sampah, ada la juga sumbangan baktinya kepada alam ini. Nampak pada kerjanya sapu sampah je. Tapi besar maknanya tu. Mudah-mudahan ada yang betul-betul berkhidmat. Teringat kat cite Duyong.

Aku lahir pada tanggal 2 Feb 1981, sekitar waktu sahur gitu sebelum subuh. Tapi bukan bulan puasa la. Kalu tukar ke tarikh hijri, pada 28 Rabiul Awal 1401. Boleh rujuk laman web berikut kau nak semak tarikh kita.


Sambung lagi…
Hari ni 16 Nov 2009 atau 30 Zulkaedah 1430.
Emh…maknanya umur aku dalam...
28 tahun, 9 bulan, 14 hari kalu ikut tarikh Masihi, atau
29 tahun, 8 bulan 2 hari kalu ikut tarikh Hijri

Kalu tak boleh buat semua, janganlah tinggalkan semua. Ingat tu.
Dekat nak raya aji dah ni. Dan selamat mendapat aji mabrur kepada jemaah aji kat juga..

-Mencari diri dalam realiti-

No comments: