Saturday, November 21, 2009

Ujan..interview..hitam

Hari ni hari sabtu
Agaknya apa la 'hari ni dalam sejarah' yang berlaku hari ni?
Cuaca masih tak menentu
Rasanya memang akan berterusan camni sebab kelestarian alam langsung tidak dipedulikan dah sekarang
Huyo...tu sebahagian ayat-ayat usm tu
Dah nak 2 minggu ujan je sini...kekadang rintik..kekadang lebat..sesekali mentari menerbitkan diri
Emh..ingatnya nak pi pekan sat pagi ni
Nak beli kemeja hitam
Belum ada kemeja tu
Sebelum-sebelum ni, saya interview pakai kemeja apa-apa pun
Asalkan kemas
Tapi kali ni nak juga praktis apa yang saya belajar dulu
Untuk interview, better pakai kemeja hitam, kalu tak pakai kot hitam
Kemeja hitam..seluar hitam..kasut hitam
Katanya hitam lambang komitmen, bersungguh, berpendirian dan lain-lain
Walaupun sedikit sebanyak saya kurang setuju, kekadang kena la cuba
Kita jangan la pandai komen je, tapi tak pernah merasanya
Sebab tu saya tak komen sebarang je bab-bab masakan ke makanan ke kalu saya sendiri tak cuba
Daripada pengalaman saya, cakap itu ini nasihat itu ini kat orang...senang je
Tapi bila kita sendiri nak buat...masya Allah...susah nak buat
Camna la nak kata kepimpinan melalui teladan ni..

No comments: