Tuesday, November 17, 2009

STPM dan SPM

Esok 18/11/09 akan bermulalah exam STPM sampai la 10/12/09. Dilaporkan lebih 55 ribu calon akan amik periksa. Exam SPM pula sama juga tapi sampai 16/12/09. SPM lagi la ramai.

Sempena cucaca yang tak menentu semenjak dua menjak ni, berjaga-jaga la ye. Sediakan payung sebelum ujan. Juga jaga kesihatan molek-molek. Jangan main ujan lama-lama. Best juga main ujan sebenarnya. Masa saya kecik-kecik dulu, rajin la juga main ujan. Bila dah besar ni, malu la pulak. Kenapa ye? Emh..sempena wabak penyakit yang merata-rata sekarang ni macam H1N1 la, denggi la, tu la, berwaspada la juga.

Jangan lupa persiapan kendiri sama ada fizikal, mental, dan emosi. Bawa bertenang dan doa banyak-banyak. Doa bukan time exam je ok. Wish kat calon STPM juga SPM atau kat kekawan atau adik yang ada exam tu…Selamat Maju Jaya.

Ha...adik saya pun ada yang amik SPM tahun ni. Namanya Mat Zam. Wat molek-molek ye mat zam. Main, main la juga. Tapi study..exam kena la juga. Uhu. Dia bizi dengan sukan dia je sebelum-sebelum ni. Mat hem nak beri insentif sikit ni. RM 20 bagi setiap A, RM 10 bagi setiap B. Gred-gred lain takda insentif ok. Insentif ini ditawarkan serta merta dan hanya untuk SPM tahun 2009 ni. Uhu..

Dalam fimili saya, ada 3 orang yang pernah amik exam STPM ni. Sorang tu nama Kak Ja yang sekarang ni keje kat kelang, grad UUM. Sorang lagi, adik nama nama Mat Ju yang dah kawin sekarang ni keje kat Terengganu kite, dan sorang lagi adik juga nama Mat Man, sekarang ni tengah ngaji kat UKM. Yang lain-lain amik exam SPM termasuk saya ni. Uhu. Saya exam SPM 1998. Apa khabar kawan-kawan lama?

Saya tak merasa exam STPM ni. So tak tau la camna kan. Agaknya camna la examnya. Exam SPM tu…emh..macam tu la. Oh ye..tima kasih banyak-banyak kat cikgu-cikgu sekolah lama, Sek. Men. Keb. Padang Midin. Luv 2 cikgu. Insya Allah, saya akan turun ke sekolah semula nanti. Tu jelah. Selamat ye semua. Lagi jumpa

No comments: