Monday, November 23, 2009

Terbuku...

Pernahkah sedara sedari rasa macam terbuku je? Maksud saya, hati rasa macam terbuku, sebab banyak benda tak dapat diluahkan. Camna nak cakap ye. Luahan, secara literalnya perlukan keupayaan menyampaikan. Kalu boleh bercakap, tapi mesej tak sampai, apa maknanya juga kan. Kalu boleh menulis, tapi mesej tak sampai, apa maknanya juga kan.

So now, hati masih rasa terbuku. Saya memang camni. Banyak benda yang dipendamkan. Kalu boleh, biarlah saya sorang yang hadapinya. Saya nak berkongsi milik saya dengan orang lain, tapi saya nak berkongsi benda yang manis je. Saya pahit-pahit, masam-masam, pedas-pedas biarlah saya telan sendiri. Tapi sebenarnya dengan semua rasa camtu la yang memberi lebih kenikmatan kan? Emh.. tak tau la nak kata apa. Nak nasihatkan orang senang je..lembut je lidah ni melentur. Tapi bila melibatkan diri sendiri, lain pulak jadi.

Bila orang tanya, jawapan popular saya akan kata, “Belum tiba masanya”, “Next time ye”, “Kita masuk topic lain ye”, hahaha…dan macam-macam lagi. Tapi kekadang tak dapat nak elak juga…

Oh..dah nak kul 7 ni. Stop dulu sini. Nak masak dulu. (Satu lagi cara nak mengelakkan diri). Masak air lada itam sedap juga. Teringat kat kampung. Mak selalu juga masak sayur camtu. Saya pun suka. Lagipun mak ada hyperlipidemia, kencing manis, dan tekanan darah tinggi. So kena la jaga makan sikit.

Nak masak tu pun simple je. Tumis bawang lada sikit, then masuk air, then masukkan lada itam, then masukkan sayur. Senang je kan. Cara masak pun sihat. Ok, lagi jumpa

- Tiada potert seindah kenangan - 

No comments: