Monday, April 13, 2015

Viva dan penghargaan




Tu la sekeping dua picture (ada lagi sebenarnya..tapi personal reserve jelah) semasa viva yang sempat di’snap’ oleh jurugambar. Tak perasan pun jurugambar tu amik gambar sebab time tu segala fokus hanya pada viva. Sape tak gerun bila berada dalam sesi tu. Tapi tawakkal jelah. Walaupun tu cerita hampir 3 bulan lepas, tapi ia masih segar bugar fresh dalam ingatan.

Topik research saya entitled “Evaluation of cognitive function by using visual oddball paradigm in mild traumatic brain injury patients: An event-related potential study”. ...faham ke dok tu? Lebih kurangnya kajian saya berkaitan nak menentukan nak menilai fungsi otak dari segi kognitif dengan guna teknik ‘visual oddball’ tu di kalangan pesakit yang mengalami kecederaan otak trauma yang ringan. Kajian ni guna alat EEG yang tengok gelombang otak beserta beberapa ujian neuropsikologi.

Alhamdulillah viva tu berlangsung dengan keputusan “PASS with MINOR correction”. Dengar je result tu..lega bebenar rasa hati..walaupun correction kena buat sikit pastu. Terus bersalam dengan panel of interviewer. Huhu.

Nak wish terima kasih banyak-banyak kat beberapa key person. Pertama kat Prof. Nordin (pakar ortho merangkap dekan fakulti) kerana membuka ruang untuk saya sambung belajar.  Then kepada supervisor and co: Dr. Tahamina dan pasangannya Dr. Faruque yang banyak meluangkan masa dan memberi tunjuk ajar. Then offcourse kepada penaja pengajian iaitu kementerian dan universiti sendiri. Pastu kepada Fizzi Kolla...sabahat seperjuangan yang banyak membantu, caring person dan individu yang ada ketika orang lain takde... sedap dia masak tu. Dan tak lupa kat mak saya sendiri sebab menyokong saya belajar walaupun dia berat hati nak saya sambung balajar lagi. Dia lebih suka saya kerja daripada belajar lagi sebab dah lama masa belajar dulu-dulu. 

Ramai lagi la sebenarnya.tak tersebut tak terbilang kat sini. Semuanya...saya amat menghargainya.
So. next haluan camna???

No comments: