Monday, April 13, 2015

UMI20



Tekan *118*3*1*3#, then keluarkan paparan screen seperti berikut;

UMI20 Balance:
Data Usage: 0.26GB/0.50GB
16.50 Voice Mins
Expiry: 20-04-15 1:00AM

Buat masa sekarang saya guna pre-paid Umobile dan guna plan UMI20. Cuma RM20 sebulan untuk tempoh airtime sebulan, langganan internet sebulan dengan kuota 0.5Gb dan percuma 20 minit call ke mana-mana talian. 

Dengan hari 3 minggu penggunaan, saya baru guna 0.26Gb. Jimat x? Huhu..sikit je kan. Apa taknyer. Cuma buka laman berita iaitu sinar harian, tranungkiter, malaysian insider, facebook, email kerja, portal kerja, dan facebook dan paling penting adalah whatapps sebab phone ni mainly digunakan untuk whatapps je. Dan sedikit browsing info sikit-sikit. Tu pun semua web dilayar melalui UC mini browser.  Kalu time kije kalu kebetulan ada hotspot wifi, memang guna wifi. Netbook pulak guna cabel and/or wifi. So far penggunaan credit tepon saya cuma RM20 sebulan untuk nombor ni plus RM5-10 untuk nombor tepon satu lagi.Kredit panggilan percuma banyak lagi tu. Tak tepon sape pun leni kecuali yang tertentu je.

Ada pakej lagi murah bagitau la asalkan saya dapat guna whatapps dan layari laman-laman di atas.Ada murah, mesti yang lagi murah dan berbaloi..maklumlah hidup pada zaman kemerosotan nilai ringgit ni. Hurmmm..

No comments: