Sunday, April 12, 2015

Prof. dan keretanya

Menjadi kebiasaan, kalau tak keluar makan tengah hari, saya akan menghala ke library untuk membaca surat khabar-surat khabar yang banyak dilanggan di sana...Berita Harian, Utusan Malaysia, Kosmo, Sinar, New Strait Times. Harian Metro and The Star takde...tapi hari lain rasanya ada Harian Metro. Takpelah.

Lepas waktu lunch hour, berjalan semula nak balik ke ofis ikut susur gajah. Masuk toilet jap kat blok bangunan sebelah, betulkan rambut yang tak tersusun. Aduhai..rambut ni memang susah nak susun sebab pendek. Pastu jalan lagi..

Terserempak dengan sebuah kereta nasional 1st edition warna biru. Ya..tak kesah lagi pasal kereta proton saga edisi lama tu. Pastu sesusuk badan keluar dari kereta tu..pemandunya...dengan rileknya. Seorang profesor kat sini...rasanya gred JUSA C. Saya kenal dia...walaupun dia tak kenal...maklumlah saya cuma anak weik je (orang kecil) sini.

Salute la prof. Dalam era sekarang ni yang hampir semua bagai orang termasuk la yang tak berapa berada idamkan kereta yang top top, prof dengan rileksnya berbangga bawa kerete proton saga je...nampak pun uzur je kereta tu. Al-insaf la sekejap saya ni walaupun saya cuma ada Preve dengan hakmilik CIMB. Loan kereta tak abis bayar lagi!!!

No comments: